Onsdag- sjukdag

Igår var jag med om något märkligt, när jag hade varit och handlat sent på kvällen så stannade en man mig på vägen hem , han frågade om jag var kristen, på riktigt, trodde jag verkligen på bibeln? På jesus som frälsare? Jag märkte tydligt att denna man med snus över hela ansiktet och med en andedräkt som skvallrade mer än gärna om vad han drack.. inte hallonsaft om jag säger så...jag märkte att han var trasig och förvirrad.
Han hette Mikael och undrade om vi inte kunde sitta ner och prata lite; jag satte ner matkassarna på trottoaren och satte mig själv också på asfalten, men med lite räddsla i hjärtat. Och sorg, har inte snackat med någon alkis sen praktiken i Klara kyrka.
 Han trodde på fullt allvar att han var krigsängeln Mikael, att han fick uppenbarelser och budskap från Gud. Han var helt förkrossad... sedan bad vi lite. Var svårt att lämna honom, men ringde och pratade med min pastor Uffe lite om vad man kunde göra...
Det finns trasiga människor omkring oss, vem runt mig idag kommer vara missbrukare imorgon`? Vad kan jag göra för att hjälpa en som supit i 35 år?
Det jag kan göra idag är att ge mat och förböner... Imorgon kanske kan ge mer...

Febern säger att jag ska lägga mig nu igen.. får väll göra det då så man blir frisk snart! ;) Pratade med Emelie till nyss, när jag blivit frisk så ska jag börja planera vår lilla höstresa... När den nu än blir. Men vet flera som skulle behöva en sådan...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0