Fredag - Lördag.. Tårar och skratt

Igår kom jag till skolan trött, efter en cp natt! Men Hilda du fick mig att somna, tack! Iallafall på första lektionen så berättar ''''''''''''' att det var  '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''' som blivit utsatt av ett av de våldtäcktsförsöken som varit nu i Vetlanda... Snacka om chock, vi har snackat hela veckan om att det  är otäckt att  det händer sånt här, att de kunde vara vem som helst av oss.. och det var det. PISSIGT! Men hoppas de får fast honom snart, till dess så undviker vi att gå själva på kvällarna.. men det är svårt!

Dagen flöt på i sorg och chock men samtidigt så måste allt gå vidare! Linn, jag och Anna drog ner på stan på lunchen, köpte lösögonfransar.. ska ju testa inför balen :)

Kvällen startades på hotellet med GRATIS tacobuffé.. gratis är gott..Fransson och jag hängde på låset och det blev jätte mysigt.. Carro Nordlund, och Matilda kom med.. och lite mer folk från klassen..Sedan drog jag och Hilda vidare till Allianskyrkan på möte...Och det var så sjukt bra, träffade mina funderingar perfekt! Anders från Holsby snackade om kallelse, att Gud lägger ner en längtan och nöd för något på ditt hjärta, att han har en plan med ditt liv! Underbart, jag har gömt min kallelse ett tag.. Nu fick jag inse att det är min kallelse jag ska följa och Gud kommer följa och leda varje steg, att mycket som hänt den sista tiden hänger ihop med att jag lämnat stigen som var tänkt..Långt inne så har jag alltid haft en längtan men mina tvivel på mig själv och Guds förmåga sätter stopp många gånger.. Men jag är i dina händer nu!

Sedan hämtade de upp mig i kyrkan och vi drog för att gratta ANNAPANNA.. snickerskaka och sminkning, tjejsnack ett tag, sedan drog vi till hotellet... Vi fick en jätte rolig kväll!!! Det var verkligen kul, vi träffade lite folk som man "känner" sen innan och vi shakade loss.. hehe Tack alla för kvällen!

Kvällen slutade förvirrat..censur.

Har en bön på mitt hjärta som passar till dagens tankar; Herre, visa mig din väg OCH gör mig villig att gå den..

En bild Ida tagit på mig :)

Kommentarer
Postat av: Hilda

Det är helt rärr gummsan! Herren HAR en plan för dig :) Vist är det härligt att veta!! Glad att höra att din dag igår har vart bra. Gör mig värkligen jätte glad :)

DU är Bäst!

kramopuss

2008-10-18 @ 18:32:12
URL: http://t0rstenss0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0